curiosità

Un'originale versione dell'ultimo decreto legge
2 minuti e 7 secondi di lettura
La versione è dedicata espressamente al popolo genovese, almeno a quello che si nutre della propria lingua senza considerarla dialetto. E allora, ecco le regole che spopolano all'insegna del genovese. A seguire la versione dell'ultimo decreto legge in tema Coronavirus: un'ironia antidoto ai toni delle ultime settimane. 

L'elenco inizia con una riflessione: il genovese come formula migliore per far comprendere linee guida che faticano a entrare nella comprensione comune? 
 
A seguire, le principali regole. 
 
1. Sciaa me scüse, possu sciorti’ de casa?
Ou belin, comme devu dìtelu? ti devi sta in casa! Ti peu sciorti’ sulu pe’ anda’ a travaggia’ o a fa’ a speisa o per raxuin impurtanti. Ma ti devi fate l’autocertificasiùn.
 
2. Possu incuntrame con de atre persunn-e?
Sulu pe’ travaggiu o necessite’, ma duvei sta’ ciü distanti d’un metru.
 
3. Ma se nu me sentu guei ben, cose devu fa’?
Se ti gh’è a tussa o a freve a ciü de 37,5, ti devi stàtene a casa. Ti peu telefuna’ au megu o au centuduzze ma nu anda’ a rumpi’ u belin au pruntu succursu.
 
4. Possu anda’ au cine, au teatru, au museu, a balla’?
Tüttu serou, ti ghe andie’ quande saia’ finiu u periculu du piggiase u virus!
 
5. Possu vèddime cun amixi o parenti pe fa’ quattru passi?
Da fa’ di grüppi nu se ne parla mancu. Se propriu u l’è necessaiu, ricòrdite che duvei sta’ ciü distanti d’un metru. Ma poi… cose cassu g’aviei da dive?
 
6. Possu purta’ feua u can?
Scì, ma sulu vixin a casa e appena u tempu che u can u pisce e u caghe. E ricòrdite che ti devi puli’.
 
7. Ma e büteghe e i supermerche’ sun averti?
Sun averti, ma beseugna intraghe pochi pe votta e ti devi staghe giustu u tempu pe fa’ a speisa, senza sta’ a cuntàse tante musse.
 
8. Ma se nu tegnu cuntu de tutte ste règule, cose me succede?
Ti peu piggia’ de multe o anche trei meixi de prixiùn. Insumma, sun cassi teu. Damme a mente, stattene bravu a casa, che lè megiu pe’ ti e pe’ tutti!